HARUS BACA !!!!!!! GURU PENOLONG KANAN YANG TERLAMPAU !!!!!!!






Seorang warga pendidik yang tidak pernah kenang diuntung sehingga sanggup menggunakan platformnya sebagai seorang guru untuk menghasut anak-anak muridnya untuk menyokong pakatan rakyat di sebuah sekolah Seksyen 19 Shah Alam, Selangor. 

Laporan yang dibuat selepas 17 orang muridnya disuruh berdiri diatas kerusi kerana ibu dan bapa murid tersebut adalah penyokong Barisan Nasional sedangkang guru tersebut adalah seorang yang terlalu fanatik terhadap pebangkang. 

Inilah contoh seorang guru yang jelas sekali menyokong PR tetapi masih lagi diberikan peluang dalam kerajaan BN. Jika kerajaan itu sekarang adalah PR, sudah pasti cikgu ini sudah pun dipecat. Namun apakah guru sebegini wajar dibiarkan untuk merosak pendidikan anak anak di sekolah?

Seorang guru yang berjawatan Penolong Kanan di sekolah tersebut seharusnya bersikap matang dan tidak mencampurkan soal politik dan sistem pembelajaran di Sekolah bantuan penuh kerajaan tersebut. Menurut laporan yang dibuat oleh salah seorang ibu bapa murid tersebut menyatakan bahawa, kerana mereka adalah penyokong BN anak mereka menerima denda yang tidak masuk akal sehingga anaknya disuruh berdiri diatas kerusi bersama-sama dengan 16 murid lain. Perkara ini dianggap serius kerana budaya Politik DILARANG sama sekali untuk dibawa ke dalam kelas setiap sekolah di Malaysia.

sumber :mymedialab.blogspot.com